حذفی‎های وعده سحری کدامند؟
تاريخ : یک شنبه 8 تير 1393 | | نویسنده : گمنام
یک متخصص تغذیه گفت: کمبود بیش از حد انرژی در افرادی که بی‌سحری روزه می‌گیرند، باعث می‌شود بدن از منابع چربی برای تأمین انرژی استفاده کند که در اثر سوخت ناقص چربی‌ها، ترکیبات ستونی در بدن ایجاد می‌شود که بوی بد دهان، سردرد و دردهای عضلانی را ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمدحسین احمدی متخصص تغذیه، در خصوص اهمیت خوردن سحری در ماه رمضان گفت: روزه بی سحری از نظر تغذیه‌ای  به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ چرا که کمبود بیش از حد انرژی در افرادی که بی‌سحری روزه می‌گیرند، باعث می شود بدن از منابع چربی برای تامین انرژی استفاده کند که در اثر سوخت ناقص چربی ها، ترکیبات ستونی در بدن ایجاد می شود که بوی بد دهان، سردرد و دردهای عضلانی را ایجاد می‌کند.


به گفته این متخصص تغذیه، وعده سحری به اندازه یک وعده ناهار در روزهای معمولی است و می تواند با غذاهای برنجی همراه باشد.

وی افزود: در کنار صرف سحری، خوردن سالاد، بویژه در فصل تابستان کمک می کند آب مورد نیاز بدن تامین شود و توصیه می شود برای چاشنی آن از لیمو تازه به جای سس استفاده شود.

این متخصص تغذیه در ادامه بیان داشت: معمولاً اشتهای افراد در زمان سحر کم است، بنابراین اگر جزو چنین افرادی هستید بهتر است از مواد غذایی با حجم کم، اما کالری بالا نظیر حلیم و خرما استفاده کنید.

احمدی تصریح کرد: استفاده از لبنیات و میوه در وعده سحری حتماً توصیه می شود و حتی ترکیب آنها با هم می تواند در افزایش اشتها موثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به نوشیدنی های مناسب وعده سحری اظهار داشت: بهترین و مناسب ترین نوشیدنی آب است که می تواند با لیموی تازه همراه باشد، بنابراین به هیچ عنوان نوشابه های گازدار توصیه نمی شود.

این متخصص تغذیه افزود: از مصرف سیر، پیاز و حتی سبزی خوردن در این وعده پرهیز کنید؛ چراکه بوی دهانتان برای اطرافیان آزاردهنده می شود.

احمدی خاطرنشان کرد: صرف سحری برای همه روزه‌داران، بخصوص نوجوانان در حال رشد ضروری بوده و سحری باید شامل یک وعده غذای کامل برای هر فرد باشد.